Młodzież uczy się cyfrowych technologii...

Młodzież z klas II (oddziały gimnazjalne) na lekcji zajęć artystycznych z fotografii "bawi się" obrazem. Swoje pomysły na transformację kadru, realizuje w technice cyfrowej z wykorzystaniem edytorów - pisak i paleta barw.

Efekty ich pracy można obejrzeć w galerii obrazu i porównać z wcześniej powstałymi zdjęciami, gdzie inspiracją w procesie tworzenia jest natura oraz kwitnące w maju owocowe drzewa. Również klasy III ( oddziały gimnazjalne) dokonują transpozycji na lekcji zaj. artystycznych - architektura, tyle, że inspiracją dla nich jest budynek szkoły i jego skomplikowana forma. Uczniowie malują całą powierzchnię ścian i obramowania okien oraz wykonują w formie cyfrowej projekt barwny elewacji szkoły. Jest to bardzo ciekawe doświadczenie i efekt wizualny prowokujący do kreatywnego myślenia.

Młodzież uczy się wykorzystywania nowych cyfrowych technologii w pracy twórczej, a jednocześnie kształci umiejętność precyzyjnego rysowania.

"Motywy wodne w sztuce"

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Motywy wodne w sztuce" i "Sztuka francuska w malarstwie" (projekt szkolny) młodzież z klasy II b (oddziały gimnazjalne) wykonała na ścianie naszej szkoły MURAL.

Ta artystyczna wypowiedź została stworzona różnymi środkami wyrazu min. farbami akrylowymi i kolorowymi sprayami. Dzięki wsparciu Rady Rodziców uczniowie mogli wyczarować na przestrzeni 5m x 3m malarski motyw wodny inspirowany dziełem jednego z najsłynniejszych francuskich impresjonistów Clauda Moneta pt."Niebieski mosteczek". W projekcie udział wzięli: Olga , Mateusz , Emilia , Wiktoria i Edyta . Powstały również dwa filmy dokumentujący proces tworzenia obrazu, które wezmą udział w międzynarodowym konkursie w Tychach. Autorami filmów są Karolina kl. II a i Patryk kl. II c, a opiekunami artystycznymi p. Wiesława Przybyło - Cieślik i p. Ewa Pawlak.

Dokumenty filmowe zostaną umieszczone na stronie internetowej naszej szkoły i będzie można je oglądać już od poniedziałku.

Gratulujemy!

Miło nam poinformować, że w tajnym głosowaniu na "Najpiękniejszy portret Królowej Jadwigi", największą ilość głosów 136 zdobyła praca rysunkowa nr 8 wykonana przez uczennice z klasy III e (gimnazjum) Martynę , Paulinę, Weronikę i Weronikę . Kompozycja została zrealizowana w technice rysunku walorowego na formacie 100 x 70 z wykorzystaniem kontrastów światłocieniowych. 

Ta praca wzbudziła największe zainteresowanie, gdyż tylko za pomocą miękkiego ołówka, dziewczyny uzyskały efekt trójwymiarowości. Gratulujemy !!!  Nagrody w tym szkolnym konkursie plastycznym zostaną wręczone finalistkom na koniec roku szkolnego. Wyniki konkursu szkolnego w grupie uczniów szkoły podstawowej kl. 4 - 5- 6 - 7 zostaną podane jutro (piątek).

Miło nam poinformować, że w tajnym głosowaniu na "Najpiękniejszy portret Królowej Jadwigi", największą ilość głosów 80 zdobyła praca rysunkowa nr 7 wykonana przez uczniów z klasy IVa (szkoła podstawowa) Zuzannę , Wiktorię , Oliwię , Klaudię i Jakuba . Praca malarska została zrealizowana w technice tłustej pasteli na formacie 100 x 70 z wykorzystaniem barw kontrastowych.

Gratulujemy utalentowanej klasie pomysłu i samej kompozycji o walorach artystycznych.  Nagrody w szkolnym konkursie plastycznym zostaną wręczone na koniec roku szkolnego.

Wiosenna pisanka

Z okazji Świąt Wielkanocnych 2018 na Rynku Głównym - Plac Kościuszki  w Konstantynowie Łódzkim, zostaną zainstalowane wielobarwne  formy przestrzenne. Pisanki, baranki, króliczki, wiatraki i zagroda z żywymi kurkami i królikami. W Muzeum Tramwaju będziemy mogli obejrzeć wykonane przez dzieci, młodzież i mieszkańców naszego miasta, własnoręcznie ozdabiane kolorowymi tasiemkami, wstążkami, bibułkami, a nawet makaronem i kawą, czy też fasolą itp. "Mega pisanki".

Z naszej szkoły przystąpiła do tego projektu Miejskiego Ośrodka Kultury cała klasa II c i indywidualnie Zuzanna Kaczmarek wraz z mamą i tatą, wykonując jedyną w swoim rodzaju WIOSENNĄ PISANKĘ z kwiatów wycinanych z kolorowego papieru. Całość prezentacji można będzie podziwiać już od piątku w tramwaju, a resztę instalacji na rynku od niedzieli.

Zapraszamy!

Gratulujemy wszystkim laureatom...
Już od dwóch tygodni możemy oglądać wystawę prac fotograficznych uczniów klas II gimnazjum pt."Selfie z książką" w Małej Galerii Szkolnej. Młodzież miała za zadanie, wykonać selfie wykorzystując swoje możliwości wyobrażeniowe i umiejętność transponowania zdjęcia. Elementem wiodącym kompozycji kadru miała być "książka", jako inspiracja w tworzeniu tekstu, obrazu, bądź rysunku.
W Szkolnym Konkursie Fotograficznym "Selfie z książką" laureatami zostali uczniowie:
I miejsce Laura kl. II a - 16 głosów.
II miejsce Martyna kl. II a  -  15 głosów 
 równoległe również II miejsce za zdjęcie grupowe Roksana kl. II c - 15 głosów
III miejsce Barbara kl. II a - 14 głosów.
Gratulujemy wszystkim laureatom, nagrody zostaną wręczone na koniec roku szkolnego 2017/2018.
Dziękujemy uczennicom z kl. II, które promowały konkurs i sprawowały opiekę techniczną.
Za opiekę merytoryczną dziękujemy P. Ewie Pawlak i P. Wiesławie Cieślik.
Wystawa potrawa do końca marca b.r.
the Voit – Piotr Gryz Grafika

W czwartek 26.10.2017 r. o godz. 18.00 w Galerii „Ogród sztuki” odbył się wernisaż prac Piotra Gryza artysty z Konstantynowa Łódzkiego zatytułowany „ the Voit – Piotr Gryz Grafika”. Prace prezentowane przez artystę są owocem autorskiego projektu badawczego realizowanego w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

Uczennice z grupy artystycznej miały możliwość poznania autora prac, jak również poszerzenia swojej  wiedzy na temat nowych technik łączenia grafiki cyfrowej z fotografią.

Ze względu na realizację programu zajęć artystycznych z fotografii  przez klasy II gimnazjum, wystawa ta powinna cieszyć się dużym zainteresowaniem młodzieży.  Tym bardziej, że ideą przewodnią działań twórczych Piotra Gryza jest  sprawdzenie, jakie efekty przyniesie połączenie cyfrowej grafiki artystyczną z działaniami manualnymi oraz szlachetnymi technikami reprodukcji fotochemicznej. Kojarzona z działaniami mechanicznymi, automatycznymi i naśladowczymi grafika tworzona za pomocą komputera i urządzeń cyfrowych uchodzi w powszechnym mniemaniu za twór prostszy, mniej szlachetny,