Antonina Pietrzak i Maks Stasiak nagrodzeni w konkursie Dolnośląskie Alleluja
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 49
Prace naszych utalentowanych uczniów w galerii na Stacji Dialog we Wrocławiu na podsumowanie Regionalnego Konkursu Plastycznego pt."Dolnośląskie Alleluja".
Nagroda Antonina Pietrzak kl. V b - wychowawca p. Bogdan Kobojek.
Wyróżnienie Maks Stasiak kl. VI b - wychowawca p. Wiesława Przybyło-Cieślik
Na konkurs napłynęło około 250 prac wykonanych w różnorodnych technikach malarskich, kolaży, prac w w 3D i przestrzennych o tematyce związanej z tradycjami oraz zwyczajami wielkanocnymi. Malowane pisanki, zające, koszyki wielkanocne, karty świąteczne nawiązujące do symboliki świątecznej, uświetniły przygotowaną ekspozycję na Dworcu Głównym we Wrocławiu.
Dziękujemy organizatorowi Stowarzyszeniu od serca "Faustynka" z Legnicy i p. Monice Skrobiewskiej za wspaniałe nagrody, a wszystkim uczestnikom konkursu oraz laureatom kolejnych sukcesów.
Akcja Żonkile w naszej szkole
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 78
19 kwietnia mieliśmy 80' rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim. Z tej okazji grupa uczniów z klasy 8bj przygotowała i poprowadziła dla młodszych kolegów z klasy 5a grę miejską na rynku głównym naszego miasta. Uczniowie rozwiązywali zadania w punktach rozmieszczonych w układzie gwiazdy Dawida. Wyzwania miały na celu poznanie 6 elementów kultury i tradycji żydowskiej. Przy ul. Łaskiej był punkt poświęcony zaprojektowaniu macewy, tradycyjnego nagrobka żydowskiego. Przy tej ulicy, na terenie obecnie MOSiR-u był cmentarz żydowski. W pobliżu pomnika Tadeusza Kościuszki znajdował się punkt poświęcony Torze, świętej księdze judaizmu. Młodzież wysłuchała wykładu oraz odpowiadała na pytania. Blisko fontann umieściliśmy punkt rysowania gwiazdy Dawida. Symbole ten znajduje się obecnie na fladze Izraela, ale w czasach II wojny światowej był znakiem piętnującym. Uczniowie musieli narysować ją trema niestandardowymi metodami na kartce białej, niebieskiej i żółtej i wyjaśnić symbolikę tych kolorów. Kolejny punkt z zadaniem był w pobliżu Urzędu Miasta, a należało w nim zrobić jarmułkę z papieru, wykorzystując jak najmniejszą ilość narzędzi. Czy lubimy chałkę? Myślę, że bardzo, ale czy wiemy, że to pieczywo szabatowe. W punkcie nieopodal kościoła dzieci wysłuchały czym jest w kulturze żydowskiej chałka i jakie ma znaczenie. Zadaniem było wyplecenie chałki z plasteliny. Ostatnie ramię gwiazdy Dawida umieściliśmy w pobliżu tramwaju. Tam należało zapoznać się z menorą i ułożyć jej kształt z posiadanych w plecakach rzeczy. W grze uczestniczył burmistrz, pan Robert Jakubowski oraz jego zastepca, pan Łukasz Napieralski, za co bardzo dziękujemy. Na koniec uczniowie rozdali mieszkańcom miasta ponad 500 żywych żonkili. Zasponsorowała je firma H. Skrzydlewska oraz rodzice uczniów klasy 5a. Dziękujemy.
Natomiast dzisiaj, tj. 21 kwietnia odwiedziła naszą szkołę pani dr Agnieszka Janiak-Staszek, pracownik Publicznej Biblioteki Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim, z którą od wielu lat razem organizujemy Akcję Żonkile. Uczniowie klasy 7a, 8a i 8bj uczestniczyli w bardzo ciekawej lekcji opartej na opublikowanym przez Muzuem Żydów Polskich POLIN 19 kwietnia filmie o Marku Edelmanie. Bardzo dziękujemy za obecność, za wspólne działania. Razem możemy więcej.
Nienudna lektura "Felix, Net i Nika..." w klasie Va
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 103
"Biuro patentowe" to projekt edukacyjny związany z właśnie omawianą przez klasę Va lekturą "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". Młodzieżowa powieść Rafała Kosika z elementami science-fiction i kryminału zainspirowała nas do stworzenia własnych wynalazków, które ułatwią życie. W powieści bohaterowie posługiwali się IT, by rozwiązywać zagadki czy pomagać, ale niestety popełniali też błędy, korzystając z osiągnięć cywilizacyjnych. Wynalazki zaprojektowane przez uczniów klasy 5a z założenia mają służyć. ale to dzieci dostrzegły, że technologia nie jest dobra ani zła, tylko wykorzystywanie jej przez ludzi. W czterech grupach powstawały projekty robotów, potem wykonywano je, by na koniec zaprezentować przed całą klasą, opisując działanie, określając cel i zastosowanie.
Królikoludek - ma szansę być nowym pracownikiem gastronomii; nie tylko błyskawicznie rozwozi posiłki, ale towarzyszy podczas jedzenia seniorom, rozmawiając; karmi też maluchy i pomaga niepełnosprawnym, wynalazek niesamowity, bo samotność to straszna rzecz.
Minionek - to niania i audiobook jednocześnie; maluchom czyta, starszym pomaga zmagać się z trudnymi lekturami; zabawia i podaje przekąski.
Bożydar - poza niesamowitym imieniem ma wiele innych atutów; umie uczyć, pamięta za zapominalskich; prowadzi ciekawe zajęcia w szkole oparte na nowoczesnych i aktywizujących metodach.
Mieczysław - to robot InPostu; segreguje paczki; załadowuje transport;potrafi komunikować się z ludźmi i innymi robotami.
"Szkolna ławka przyjaciółek" i ogólnopolski projekt edukacyjny
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 67
SZKOLNA ŁAWKA PRZYJACIÓŁEK w wykonaniu uczennic z klasy IV c i kl. VI b - konkurs edukacyjny „Akademii Dojrzewania Lactacyd”
„Szkolna Ławka Przyjaciółek” to miejsce, gdzie nastolatki mogą porozmawiać ze sobą, z nauczycielem, ze szkolnym psychologiem, z rodzicem. To miejsce, które ma zbliżyć, pomóc rozwiązać problem związany z okresem dojrzewania, problem z relacją, samooceną i każdy inny. To miejsce wyrażania swoich uczuć, myśli, wypowiedzenia problemu.
„Szkolna Ławka Przyjaciółek” to symboliczne miejsce wsparcia, mówiące, że nastolatka w szkole nie pozostaje sama, co wymaga podkreślania po długiej izolacji w czasie pandemii, a także istotne jest w okresie dojrzewania, gdyż zapobiega poczuciu wykluczenia i samotności. Ławka ma być miejscem wspierającym relacje.
Przedmiotem Konkursu jest stworzenie na terenie Szkoły „Szkolnej Ławki Przyjaciółek” i realizacja przynajmniej dwóch z trzech zadań edukacyjnych w czasie trwania Konkursu, polegających na opracowaniu w dowolnej formie plastycznej np.: instalacji, gazetki, plakatu czy haseł rozwijających temat Zadania Konkursowego i wywieszenia ich przy „Szkolnej Ławce Przyjaciółek”.
Tematy Zadań Konkursowych:
„REALIZUJ MARZENIA”, „JESTEŚ DLA NAS WAŻNA”.
Sami zobaczcie, jak dziewczyny tworzyły wspaniały projekt edukacyjny wykorzystując ławki z naszej szkoły i w sposób kreatywny podchodząc do tematów takich, jak MARZENIA I ISTOTA CZŁOWIECZEŃSTWA.
Dzień Ziemi w oddziale 0b
- Szczegóły
- Martyna Wróblewska
- Odsłony: 63
22 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Ziemi. Święto to obchodzone jest w naszym kraju od ponad 30 lat. To właśnie jest czas, aby zastanowić się jak chronić nasz wspólny dom, naszą planetę – ZIEMIĘ!
Podczas obchodów Dnia Ziemi przedszkolaki zastanawiały się co dobrego możemy zrobić dla naszej planety? 🌍🌎🌏 W tym dniu dzieci poznawały zasady, których należy przestrzegać, aby chronić środowisko naturalne, uczyły się poprawnego segregowania śmieci, wykonywały prace plastyczne oraz poznały trudne słowo recykling ♻️ Wszystkie te działania miały na celu podkreślenie, jak ważne jest nasze zaangażowanie w działania na rzecz ochrony naszej planety oraz rozbudzenie w dzieciach potrzeby dbania o naturę 🌱🦧🐬🐘🌳Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji📸 oraz do odsłuchania piosenki w wykonaniu dzieci z oddziału 0b
ZIEMIO! Nie chcemy abyś była zniszczona, chcemy żebyś była cała zielona, więc przysięgę Ci składamy, że zniszczyć Ciebie nie damy !!!
Martyna Wróblewska, Izabela Pawlaczyk
Opłata za obiady
- Szczegóły
- Magdalena Nowak
- Odsłony: 79
OPŁATA ZA OBIADY W KWIETNIU WYNOSI :
KLASA 0 A 19 DNI X 6,00 ZŁ = 114,00 ZŁ ( wliczony jest 06,07,11 kwietnia 2023 r.) Jeśli dziecko nie będzie uczęszczać w tych dniach należy to zgłosić i odliczyć.
KLASA 0 B 16 DNI X 6,00 ZŁ = 96,00 ZŁ
KLASY I- VIII 16 DNI X 6,00 ZŁ = 96,00 ZŁ
GRUPY PRZEDSZKOLNE 0P 1, 0P 2 (według deklaracji)
19 DNI X 10,00 ZŁ = 190,00 ZŁ (całodzienne)
19 DNI X 8,00 ZŁ = 152,00 ZŁ ( bez podwieczorków)
( wliczony jest 06,07,11 kwietnia 2023 r.) Jeśli dziecko nie będzie uczęszczać w tych dniach należy to zgłosić i odliczyć.
PROSIMY O UREGULOWANIE WSZYSTKICH ZALEGŁYCH I BIEŻĄCYCH PŁATNOŚCI DO 30.04.2023 r.
Numer konta: 25 8780 0007 0000 0114 1000 0002
tytuł wpłaty, " imię, nazwisko dziecka, klasa, opłata za miesiąc..."
Przypominamy o konieczności zgłaszania nieobecności dziecka, w celu odliczeń.
Do sekretariatu szkoły tel. 42 211 11 32 ; 605 980 894 lub e mail do intendenta : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z wizytą w PGE Giganty Mocy Bełchatów
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 77
PGE Giganty Mocy to interaktywna ekspozycja w Bełchatowie, będąca jedną z największych atrakcji województwa łódzkiego.
Klasa VI b z wizytą w największej atrakcji edukacyjnej województwa łódzkiego, Muzeum PGE Gigantów Mocy, gdzie nauka łączy się z zabawą, a wizualne wrażenia pozostają na długo w pamięci. Na warsztatach "Dwa bieguny" można się dowiedzieć, skąd właściwie bierze się prąd i poznać jego elektryzującą historię. W tym nowoczesnym muzeum można również doskonale się bawić: przeżyć podróż wehikułem czasu, wziąć udział w "elektrycznych regatach" i wcielić się w rolę dyspozytorów mocy.
W prosty sposób za pomocą warsztatu edukacyjnego, dźwięku i obrazu pracownicy muzeum przekazują sporą dawkę wiedzy i wiele ciekawostek z zakresu nauk przyrodniczych. Z wyprawy uczniowie wrócili pełni energii, a może nawet naelektryzowani. Widzieliśmy też największą dziurę w Europie, która znajduje się w Żłobnicy na terenie gminy Kleszczów, skąd panoramiczny wgląd w całą przestrzeń odkrywki Kopalni Węgla Brunatnego "Bełchatów".
O atrakcyjności ekspozycji świadczą przyznane muzeum nagrody: Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego 2015r. oraz główna nagroda Ministra Infrastruktury i Rozwoju w konkursie „Polska Pięknieje – 7 cudów funduszy europejskich” za miejsce przyjazne rodzinie.
Jesteśmy po tej wycieczce super "naładowani energią" i tak trzymać Mega Giganty!!!
Maja Łakomska laureatką ogólnopolskiego konkursu strażackiego etap wojewódzki
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 61